Fiorella

Serial o miłości Serial o miłości


Bohaterowie serialu

  • Fiorella - Angie Cepeda
  • Andres junior - Salvador Del Solar
  • Andres senior - Arnaldo Andre
  • Roberta Meija Guzman - Maria Cristina Lozada
  • Christian Meija Guzman - Santiago Magill
  • Patricia Meija Guzman - Martha Figueroa
  • Diego Hernandez Marin - Hernan Romero
  • Paula Meija Guzman - Katia Condos
  • Rebeka Montenegro - Rebeci Vanessa Saba
  • Cezar Barrios - Javier Valdez
  • Luis Albert Miller - Julian Legaspi
  • Caridad Lopez - Teddy Guzman
  • Chabuca Morelli - Camucha Negrete
  • Luciano Morelli - R. Fernandez
  • Mercedes Farfan (Meche) - Angelita Valasquez
  • Sandra Palasios - Rossana Fernandez Meldonado
  • Jose Gullien (Piczon) - Gabriel Anselmi
  • Soledad Gullien - Betina Oneto
  • Mario Paredes - Bruno Odar
  • Joaquin Vallejo - Jose Luis Ruiz
  • Ernestina -
  • Babcia Amparito - Elide Brero
  • Jimenes - Ernesto Cabrejos
  • Karina Linares - Ericka Villalobos
  • Gaspar - Oscar Vega
  • Elwira Monkallo - Elvira de la Puente
  • Carmen - Silvana Arias
  • Sylwina - Cecilia Rechkemmer
  • Rufina Perez - Haydee Caceres
  • Alicja - Norka Ramirez
  • Norma - Ebelin Ortiz
  • Garaban - Sergio Galliani
  • Barbara Matos - Maria Angelica Vega
  • Dr. Tapia -
  • Ofelia careres - Maricielo Effio
  • Anna Maria Torreblanka -
  • Juan Marquez - Carlos Mesta
  • Oskar Sandoval - Carlos Victoria

Andres Meija Guzman ojciec (Arnaldo Andre) Jeden z najbogatrzych ludzi w Peru. Jest właścicielem jednego z dwóch największych wydawnictw. Nigdy się nie ożenił i nie miał dzieci. Romansował jednak z wieloma kobietami i dochował się 2 nieślubnych synów. Jednego z nich uznał i łożył na niego, o drugim zaś nigdy się nie dowiedział.

Po upadku z konia idzie do lekarza i w trakcie badania dowiduje się, że ma zaawansowanego raka i zostało mu 3 miesiące życia. Załamany siedzi w zadumie na stadionie, gdzie spotyka pełną życia młodą Fiorellę i postanawia spędzić z nią resztę swego życia. Nic nie mówiąc ani młodej żonie ani swej rodzinie przygotował im wszystkim w swoim testamencie niezłą niespodziankę.

Fiorella Morelli (Angie Sepeda) główna bohaterka serialu - prosta dziewczyna pochodząca z biednej dzielnicy Limy, która poślubiła bogatego właściciela wielkiego wydawnictwa Andresa Mejia Guzman (Arnaldo Andre). Fiorella nie skończyła żadnej szkoły, nawet nie pracowała a zgodnie z testamentem ma współkierować wydawnictwem swego zmarłego męża. Zdaje sobie sprawę ze braku kwalifikacji i nie próbuje nawet wykorzystywać roli dyrektorki wydawnictwa. Nie dba o majątek, ma w głowie tylko miłość do młodego Andresa, ale nie pozwala się wodzić za nos. Nie jest ślepo zakochana i żąda od Andresa dowodu miłości, oparcia i lojalności. Fiorella mimo dziewczęcej naiwności i braku obycia to jednak kobieta z charakterem, silna, potrafiąca działać (organizuje akcję odbicia Andresa z rąk porywaczy) i promieniejąca niezwykłym urokiem. Nie chce się pogodzić z faktem, że Andres źle ją traktuje ale nie potrafi skłonić go do odpowiedzialności. Reaguje impulsywnie jak bardzo młoda osoba - w miłosnym porywie bierze ślub, gdy traci kontrolę nad ukochanym rzuca wszystko i wyjeżdża. Z jednej strony doskonale zdaje sobie sprawę z wad ukochanego, a z drugiej gdy jest z nim sam na sam nie potrafi mu się oprzeć i wszystko wybacza. Gdyby to się działo w rzeczywistości można byłoby powiedzieć, że nie jest to miłość lecz tylko namiętność. Fiorellę i Andresa właściwie nic nie łączy - nie są przyjaciółmi, nawet się chyba nie lubią. Ponury i zgorzkniały Andres nie widzi jej uroku, nie fascynuje go jej osobowość (w odróżnieniu od innych mężczyzn w tym serialu). Wygląda to tak jakby Andres podświadomie żałował pochopnego ślubu z Fiorellą i robił wszystko żeby nie byli razem.
Inaczej zachowują się Kristian i Luis Albert - obaj zakochani w Fiorelli bez wzajemności, pomagają jej, są dla niej przyjaciółmi, widzą w niej człowieka i fascynującą osobowość. Kristian ceni szlachetność Fiorelli i pogodne usposobienie, a Luis Albert dostrzega jej inteligencję i pomaga jej zdobywać kwalifikacje.

Serial reklamowało hasło: Szalenie przystojny dziennikarz i dziewczyna z nikąd - ich burzliwy romans. Tymczasem postać Andresa nie pasuje do tego hasła - to żałosny, słaby, niemęski maminsynek, głupi, uporczywie trzymający się matki i Rebeki, człowiek, który nie ma własnego zdania, zatraca poczucie co jest właściwe i niewłaściwe. Aż dziw bierze, że inteligentna Fiorella poleciała na lep tego pustego przystojniaka. Zapewne zamierzeniem scenariusza miało być ekscytujące przejście od nienawiści do miłości. Ale żałosny Andres nie jest tej miłości wart.

Andres junior (Salvador Del Solar) - nieślubny syn zmarłego Andresa i służącej. Mimo że ojciec uznał go, Andres szczerze go nienawidzi za krzywdy wyrządzone jego matce. Jedzie do Limy aby nie tyle aby uzyskać należny mu majątek lecz zdobyć dla matki należną jej pozycję pani domu Mejia Guzman. Spodziewa się, że zostanie wrogo przyjęty przez rodzinę swego ojca i nie myli się. Nieprzychylne przyjęcie czynią go tak podejrzliwym, że nie ufa nawet Fiorelli, którą kocha i która udowodniła mu wielokrotnie, że jest po jego stronie. Biedny Adnres nie potrafi odróżnić wrogów od przyjaciół. Jest podejrzliwy wobec tych, którzy przeszli na jego stronę i dobrze mu życzą (Cezar Barrios, Krystian Mejia Guzman), a ufa tym, którzy tylko udają przyjaźń i poparcie (Rebeka Montenegro). Przystojny Andres jest jednak zdecydowanie niemęski, chwiejny, ulegający matce. Jest szlachetny i sprawiedliwy ale jego chwiejność i niezdecydowanie szkodzi tym, którzy stoją po jego stronie. Andres to taki żałosny maminsynek, że oglądając serial czeka się tylko na to żeby Fiorella go wreszcie rzuciła. Z biegiem odcinków Andres jawi się coraz bardziej jako chłop bez jaj i ofiara losu. To żałosne kiedy dorosły mężczyzna nie potrafi uniezależnić się od matki. Przy tym jest egoistą, który ze strachu przed matką wciąga w swoje plany biedną Sandrę. No cóż to tylko postać serialowa, ale są tacy ludzie w rzeczywistości.

Caridad Lopez (Teddy Guzman) - służąca, która uwiodła 17-letniego Andresa i urodziła mu syna. Donia Roberta odkrywszy ten romans wyrzucała ją na bruk a syna wysłała do szkoły za granicę. Caridad żyła nawianą wiarą, że Andres przyjedzie po nią i ją poślubi. Obwinia bogu ducha winną Fiorellę, że odebrała jej ukochanego mężczyznę. Chyba najbardziej antypatyczna postać serialu - kobieta bez charakteru, cierpiętnica, wymuszająca troskę i innych zwłaszcza syna, którego szantażuje swoją chorobą. Jest egoistyczna, jednak flegmatyczność nie pozwala jej na czynienie innym szkód. Nienawidzi Fiorelli ale ogranicza swoją złość do odciągania od niej swego syna. Rebeka Montenegro wkupia się w jej łaski aby nakłonić ją do wyprowadzenia się w raz z synem z rezydencji aby nie dotrzymali warunków testamentu. Gdy to się nie udaje namawia Caridad do udawania ciężkiej choroby aby trzymać pod kontrolą Andresa, który całkowicie ulega matce.

Chabuca Morelli - energiczna, gadatliwa i snobistyczna matka Fiorelli. Bardzo ją ucieszyła przeprowadzka do bogatego domu. Nareszcie mogła wystroić się bogato i paradować przed dawnymi przyjaciółkami. Ona trafiła do wyższych sfer. Zupełnie brak jej gustu i ubiera się wściekle pstrokato. Obnosi się z zielonymi soczewkami w oczach, kupuje sobie pieska. Ale Cziabuka to przeciwieństwo Caridad. Jest prostoduszna, wesoła, energiczna. Jej snobizm jest zabawny. Nie boi się nikogo ani Roberty Mejia Guzman ani policji, potrafi wygarnąć każdemu. Pomaga Patrycji Mejia Guzman w walce o jej dzieci.
Chabuca jest hałaśliwa, tryska energią, uwielbia teatralne sceny. Podobnie jak Caridad usiłuje udawać chorobę aby skłonić córkę do poślubienia Pichona. Ale w jej wykonaniu to tylko scena teatralna i wszyscy o tym wiedzą. Córką ją dobrze zna. Chabuca jest choleryczna ale prostoduszna i uczciwa. Ma złote serce, o czym przekonuje się Patricja.

Luciano Morelli - ojciec Fiorelli, Włoch ożeniony z ognistą Peruwianką, pantoflarz całkowicie podporządkowany swojej żonie. Starszy pan żyjący trochę we własnym świecie pasjonujący się sztuką kulinarną i samochodami. Podobają mu się piękne i młode kobiety i daje się wodzić za noś Barbarze Matos, która wyciągała od niego informacje potrzebne płatnemu mordercy.
Luciano to przemiły starszy pan uwielbiający bawic się z dziećmi, serdeczny dla każdego, wyrozumiały. Bardziej rozumie swoją córkę i nie daje sie zwieść teatralnym gestom żony. Pomaga Meche w nauce. Bawi się z dziećmi Patricji.

Roberta Mejia Guzman - demoniczna matka rodu Guzman. Jest dumna, wyniosła i żądna władzy. Chodzi o lasce i wszystkim grozi wymachując laską. Robi wszystko aby utrzymać potęgę rodziny Guzman i pozbyć się "przybłęd" czyli spadkobierców. Całkowicie podporządkowała sobie córki - dojrzałe kobiety po trzydziestce, które traktuje jak dzieci i wymaga bezwzględnego posłuszeństwa. Aranżuje ich małżeństwa. Obie w serialu buntują się w dramatyczny sposób. Natomiast najmłodszy Kristian chowa się za maską lekkoducha, któremu w głowie tylko dziewczynki i imprezki i zyskuje niezależność, gdyż matka nie traktuje go poważnie. Donia Roberta szuka sobie popleczników wśród podobnych sobie wyrachowanych, bezwzględnych ludzi jak Diego Marin i Rebeka Montenegro, którzy tylko udają współpracę i mają własne plany.

Kristian Mejia Guzman - najmłodszy syn Donii Roberty. Inteligentny i błyskotliwy, wesoły, pracuje w wydawnictwie jako rysownik karykatur. Odkrywa wartość Fiorelli i zakochuje się w niej. Nie zraża się odmową i stara się zdobyć jej serce będąc jej przyjacielem.
Jest typowym przedstawicielem bogatej młodzieży - spędza czas w lokalach z pięknymi dziewczętami. Jest kobieciarzem, a dziewczynom podoba się przystojny, błyskotliwy młodzieniec.
On jeden nie podporządkowuje się matce. Broni sie przed byciem terrozyzowanym udając lekkoducha, który myśli tylko o przyjemnościach. Udaje, że nia niczym mu nie zależy. Wszystko obraca w żart i kpinę. Dlatego Robercie ciężko jest nim manipulowac. Należy do tych bohaterów serialu, który potrafią przeciwstawić się matce i stanąć po stronie kobiety swego życia, nawet kosztem utraty dostatków życiowych.

Dodatkowe wątki i trójkąty miłosne

Patricja Mejia Guzman + Diego Hernandez Marin + Cezar Barrios

Małżeństwo Patricji i Diega zostało zaaranżowane przez donię Robertę. Patricja nie kocha męża i w końcu odchodzi od niego. Jej ukochanym jest Cezar Barrios - adwokat wydawnictwa. Barrios zostaje wyrzucony z wydawnictwa przez Donię Robertę za nielojalność wobec Guzmanów. Oferuję swoje usługi Fiorelli jako jej doradca prawny.

Stara się wpłynąć na Fiorellę aby dojrzała, stała się damą, zdobyła kwalifikacje i objęła pozycję w wydawnictwie. Tylko Fiorella boi się bo nie czuje się na siłach podjąć prace.

Donia Roberta usiłuje zmusić córkę do powrotu do Diega, który deklaruje że ją kocha i wszystko wybaczy. Dla pieniędzy oczywiście bo on i Roberta liczą na odzyskanie majątku Guzmanów. Diego to szara eminencja i właściwy czarny charakter serialu. Robi wszystko aby rzucić podejrzenie na Cezara, który ma niejasną przeszłość. żona Cezara zginęła w tajemniczych okolicznościach.

Udaje moralnego ojca rodziny, który dla dobra dzieci przyjmie wiarołomną żonę. Sam tymczasem ma tajemniczą kochankę. Patricia jest gotowa walczyć o miłość, Cezara i dzieci, które mąż i matka chcą jej odebrać. Po wyprowadzeniu się Patricji z domu toczy się bezpardonowa walka o majątek i dzieci. Diego udaje lojalnego adwokata Donii Roberty ale po cichu ją okrada. Jego wspólniczką i kochanką jest Barbara Matos. Wspólnie planują zagarnięcie majątku Guzmanów. Patricja, dzięki uczynności spradkobierców, mieszka z dziećmi w rezydencji. Zaprzyjaźnia się z Chabuca i Lucianem Morelli. Jako pierwsza z rodzeństwa Guzmanów przechodzi na stronę spadkobierców.

Paula Mejia Guzman + Joahim Vajeho + Mario Paredes+Ernestina

Wątek chyba najbardziej ekscytujący (poza problemami Fiorelli) i w sumie rozrywkowy. Stara panna Paula, nieśmiała i nie potrafiąca przeciwstawić się matce marzy o założeniu rodziny i miłości. Nagle staje się obiektem pożądania dwóch mężczyzn:
Mario Paredesa - fotografa wydawnictwa. Jest to stateczny mężczyzna, szczerze kochający Paulę, który jednak uważa, że aby zdobyć ją wystarczy w tradycyjny sposób poprosić matkę o jej rękę. Jest niestety nudny i nie podnieca Pauli, nie ekscytuje, nie wywołuje w niej dreszczyku emocji.

Joahim Vajeho - goniec wydawnictwa. Lokalny Don Juan, który postanawia "ożenić się z tą basetlą i zgarnąć forsę Guzmanów". Umie rozkochać w sobie kobietę i ukazuje Pauli nieznany świat sexu, tańca, dyskotek.
Donia Roberta dowiedziawszy się, że córka ma adoratora, żąda oficjalnego przedstawienia go. Paula przedstawia Mario Paredesa licząc na to, że matka odrzuci zwykłego fotografa. Ku przerażeniu Pauli matka akceptuje go i wyznacza datę ślubu. Nie może oprzeć się Joaquinowi a spokojny Mario ją nie pociąga. Decyduje się na niebezpieczny krok. Ucieka sprzed ołtarza i wprowadza się do Joaquina. Jest tak zauroczona, że pozwala Joaquinowi sobią pomiatać.

Ten zaś nie może się doczekąc kiedy wreszcie dorwie się do pieniędzy i zacznie żyć w luksusie. Paula wcale mu się nie podoba. Pogardza ją i pomiata, pod pozorem, że jako mężczyzna musi rządzić w domu. Ona to znosi i udaje, że wszystko jest w porządku bo przecież marzyła o silnym mężczyźnie. Joaquin gardzi nią i spotyka się z ognistą mulatką Ernestiną, która nim rządzi i wspólnie układają plany oskubania Guzmanów.

Mario Paredes - fotograf wydawnictwa America. Samotny mężczyzna, spokojny, stateczny. Jego przyjaciele to Jimenez i Karina z Esteri oraz Pichon. Po przeżyciu wielkiego załamania, gdy Paula wybrała innego, uspokaja się i szanuje jej decyzję. Nie stara się z nią spotkać ale nadal ją kocha. Nawet Fiorella próbuje go zbliżyć do Pauli, żeby pozbyć się Joaquina, którego nikt nie znosi. Ale Mario nie chce ingerować w życie Pauli.

Piczon (Jose Gullien) + Sandra Palasios + Soledad Gullien+Elwira+Carmen+Meche

Sandra poznaje Fiorellę w dzień śmierci Andresa ojca. Zabiera błąkającą się po ulicach dziewczynę i odwozi do domu. Nie zostają przyjaciółkami bo Sandrze podoba się przystojny Andres i przez jakiś czas próbuje być rywalką Fiorelli dopóki jej sercem nie zawładnął Piczon. Sandra wkręca się w łaski Andresa. Próba poderwania go się nie udaje. Za to udaje się jej zdobyć pracę o którą się kiedyś bezskutecznie ubiegała. Nie ufający nikomu Andres proponuje tej dziewczynie, nie związanej z żadną stroną, posadę swojej sekretarki. Kolejna próba zdobycia go zaciąży chmurą na jej życiu. Zgadza się na intrygę wymyśloną przez Rebekę Montenegro i udaje jego narzeczoną - przed mediami aby ukryć związek Andresa z Fiorellą i w tym samym celu przed Caridad Lopez, która wolałaby umrzeć niż widzieć syna z Fiorellą. Zanim w prasie ukazują się zdjęcia, Sandra poznaje Piczona i oboje zakochują się od pierwszego wejrzenia.
Jest dziewczyną z przeszłością, która otarła się o świat przestępczy (jej były kochanek porwał Andresa dla pieniędzy). Piczon to wybacza ale jego matka Soledad nie. Jak dziewczyna obroni swoją miłość do Piczona przed Rebeką i Andresem, którzy zmuszają ją do udawania narzeczonej i żony Andresa.

Piczon - mechanik z wydawnictwa - to podrzutek znaleziony i wychowany przez samotną Soledad. Mieszkają w tej samej dzielnicy, z której pochodzi Fiorella. Piczon i Fiorella byli parą ze szkolnej ławy i przez pewien czas Cziabuka Morelli próbuje nadaremno skleić ich dawno wygasły związek, aby odciągnąć córkę od Andresa. Soledad i Piczon są dawnymi sąsiadami Morellich oraz obecnymi sąsiadami Joaquina Vaiecho, Jimeneza i Maria.
Pichon to młodzieniec przyzwoity, uczciwy, dobrze wychowany przez swą przybraną matkę. Podoba się on wielu dziewczynom, które wiedzą, że ten dobry, pracowity chłopak jest świetnym kandydatem na męża. Pichon ma żal do Guzmanów, nie chce ich pieniędzy. Za swoją matkę uważa Soledad. W końcu wybacza Andresowi intrygę z Sandrą, gdyż Andres nie wiedział o szantażu i sądził, że Sandra zgadza się na fauszywy ślub. Obaj przyrodni bracia zostają przyjaciółmi.
Nie wiadomo czyim synem jest Piczon. Nie interesują go zagadki przeszłości. Interesuje to jednak ciekawską Mecze, która potajemnie kocha się w nim. W tym samym czasie Elwira, przyjacióka Roberty Guzman, szuka przy pomocy Kristiana Guzmana, swego utraconego dziecka. Okazuje się, że jest nim Pichon.
Elwira, podobnie jak Caridad, była niegdyś kochanką dużo młodszego od siebie Andresa seniora. Donia Roberta pochwalała ten związek i dążyła do ich małżeństwa. Jednak Andres porzucił Elwirę nie wiedząc, że jest w ciąży. Roberta nie mogła dopuścić do skandalu. Będąc wtedy w ciązy w Christianem, namówiła Ewlirę żeby urodziłu obie poza Limą. Roberta miała wrócić do Limy z bliżniakami. Jednak zmieniła zdanie i porzuciła syna Elwiry w biednej dzielnicy pod drzwiami Soledad Gullien.
Soledad Gullien samotna kobieta, która znalazła na swym progu niemowle i wychowała je jako swego syna. Pragnie dla niego szczęścia i aby poślubił odpowiednią, porządną dziewczynę. Jest bardzo tradycyjna. Pragnie bronić swego syna jak lwica ale nie wywiera na niego nacisku. Gdy syn postępuje wbrew jej woli, chisteryzuje i posługuje się magią aby pozbyć się niechcianych osób.
Rebeka szantażuje Sandrę Palasjos, że powiadomi policję o jej udziale w porwaniu Andresa. Zmusza dziewczynę do odegrania fauszywego ślubu z Andresem. W skutek tego Sandrę porzuca Pichon, a Andresa ciężarna Fiorella. Gdy Sandra postanawia nie ulegać szantażom i wyznać wszystko ginie pod kołami samochodu Rebeki.
Po śmierci Sandry o względy Pichona rywalizują Meche i Carmen.

Służące

Rufina - starsza służąca, która poświęciła życie pracy dla Guzmanów. Pracuje w rezydencji, staje się więc gospodynią spadkobierców i ich rodzin. Jest przyjaciółką i powiernicą Caridad. Wie wszystko ale w obawie o pracę milczy. Jest spokojną, zrównoważoną osobą. Stara się uspokajach i podtrzymywać na duchu domowników rezydencji nie wtrącając się w ich sprawy i nie udzielając rad. Wie o wszystkim w rezydencji i próbuje łagodzić konflikty, tłumaczyć. Jakby z dystansem obserwuje życie i problemy swych pracodawców i bardzo delikatnie i taktownie wpływa na bieg wydarzeń. Znając prawdę o związku Andresa z Fiorellą i kłamstwach jego matki stara się nie zdradzając niczyich tajemnic, zbliżyć spowrotem młodych spadkobierców do siebie. Caridad zaś podsuwa dziecko, które jest w rzeczywistości jej wnukiem.

Alisia - młoda dziewczyna ze wsi, pracująca w rezydencji. Pomaga Rufinie, która jest dla niej jak przybrana matka. Płatny morderca posłużył się nią. Poderwał ją aby jako jej narzeczony mieć dostęp do rezydencji. Miła dziewczyna, spokojna, nieśmiała. Boi się zeznawać przeciw Barbarze Matos, ale to ona odkrywa sprawki Joahim. Dopiero na końcu serialu znajduje swoją miłość.

Norma - służąca Donii Roberty. Romansuje z młodym Kristianem. Wie, że jest tylko służącą a jednak ma trochę nadziei na związek z najmłodszym potomniem rodziny Guzman. Jest powiernicą Pauli i pomaga jej ukrywać romans z Joaquinem. Po rezygnacji z pracy w domu Donii Roberty zostaje ekspedientką. Mieszka w dawnym mieszkaniu Joaquina i zostaję przyjaciółką Soledad. Zostaje zaakceptowana przez siostry Christiana jako jego narzeczona i zaprzyjaźnia się z Patricją.

Inni

Mercedes Farfan - Mecze (Algelita Velasquez) - najlepsza przyjaciółka i powiernica Fiorelli. Impulsywna, zwariowana dziewczyna łatwo wpadająca w emocje. Nieprzytomnie zakochana w Pichonie i nie dostrzegająca zakochanego w niej Gaspara. Największy problem Meche to ten, że lubi jeść i jest gruba. Mimo krągłości to dziewczyna urocza, sympatyczna, pełna życia. Ze wszsytkimi się zaprzyjaźnia. Nie znosi Andresa ale gdy widzi, że jej przyjadiółka może na złość mu poślubić kogoś kogo nie kocha, Meche stara się przemówić przyjaciółce do rozsądku.
Meche marzy o tym aby być dziennikarką i wraz z Gasparem idzie na kurs dziennikarski.

Garaban - płatny morderca wynajęty przez Barbarę Matos. Trzy osoby padają ofiarą jego nieudanych prób zabicia spadkobierców: księgowy wydawnictwa, Tapia lekarz Guzmanów i kochanek Barbary Matos, dawna przyjaciółka młodego Andresa. Podrywa Alisję i zostaje jej narzeczonym aby móc bywać w rezydencji. W końcu zdesperowany nieudanymi próbami wykonania zadania włamuje się do rezydencji. Ciężko rani Alisję i zostaje zrzucony ze schodów przez młodego Andresa.

Elwira - przyjaciółka Roberty i Patricji Guzman, matka jeszcze jednego nieślubnego syna Andresa seniora. Jest bogatą kobietą i przyjaciółką rodziny Guzmanów. Odtrącona przez Andresa ojca nie wyszła za mąż. Była drugją matką dla dzieci Roberty. Gdy odnalazł się jej syn pragnie zdobyć jego przebaczenie. Okazuje się, że jest nim Jose Gijen, zwany Pichon. Natrafia na opór syna, a zwłaszcza jego przybranej matki Soledad. Jest uczynna i naiwna. Stara się każdemu pomóc, co jest wykorzystywane przez obłudnego Joaquina. Gdy dzieci Guzman opuszczają dom ona jedna zostaje Robercie.

Babcia Amparito - urocza staruszka zaprzyjaźniona z młodym Andresem, Caridad. Pomogła bardzo Caridad po urodzeniu Andresa. Jest babcią Luisa Alberta. Mieszka w Santo Torribio, gdzie spadkobiercy po raz pierwszy odnajdują miłość. Potem przeprowadza się do Limy. Staje się opiekunką i powiernicą Fiorelli, która znajduje w jej domu prawdziwy spokój. A potem opiekuje się nią i jej dzieckiem. Jest rozsądną kobietą, która stara się przywołać młodych do rozsądku. Tłumaczy Luisowie Albertowy, żeby nie żenił się z Fiorellš, gdyż oboje się nie kochajš.

Dr Tapia - lekarz rodziny Guzmanów. Leczy także spadkobierców. Starszy pan jest kochankiem Barbary Matos, która nie może zapomnieć o Andresie ojcu. Tapia na życzenie Andresa ojca ukrył jego chorobę. Ginie, gdy odkrywa, że człowiek odwiedzający Barbarę nie jest jej kochankiem lecz płatnym mordercą.

Ofelia - narzeczona Andresa z Arekipy. Dla niego była tylko przelotną miłostką. Ale ona nie może o nim zapomnieć i gdy Andres nie zaprasza jej do Limy, postanawia sama przyjechać. Gdy widzi, że on jest bardziej zainteresowany Fiorellą, stwierdza, że jest w ciąży. Andres nie chce uciekać od odpowiedzialności i postanawia ożenić się z Oliwią. Tymczasem morderca czeka przed rezydencją na Fiorellę. Oliwia, której Fiorella pożyczyła swoją kurtkę, wychodzi wieczorem z rezydencji i ginie przejechana przez mordercę.

Anna Maria Torreblanka - przyrodnia siostra Rebeki. Jest lekarzem kardiologiem, dlatego Rebeka zmusza ją aby dała Caridad fauszywe świadectwo zdrowia jako dowód jej rzekomej choroby. Gdy Anna Maria chce wycofać się z intrygi siostra grozi jej zeznaniem na policji, że przyczyniła się do śmierci ich matki. Matka ponoć zginęła w wypadku, gdy zasnęła za kierownicą po wypiciu środka uspokajającego podanego przez Annę Marię.

Wydawnictwo Estreia

Luis Albert Miller - dyrektor wydawnictwa, dawny rywal Andresa seniora, dawny narzeczony Rebeki Montenegro. Dąży do wykupienia wydawnictwa America i stara się zaprzyjaźnić z Fiorellą. Jest zafascynowany spadkobierczynią i pomaga jej zdobyć kwalifikacje do kierowania firmą. Jest mężczyzną odpowiedzialnym, uczynnym, świetnym szefem lubianym przez podwładnych. Opiekuje się ciężarną Fiorellą i zostaje zauroczony przez nią. Nie dostrzega zakochanej w nim Cariny.

Barbara Matos - dziennikarka luźno związana z wydawnictwem Estreia. Umie okręcić wokół swego palca wpływowych starszych mężczyzn. Jest kochanką doktora Tapii. Jednak nie udało jej się usidlić Andresa seniora i za to szczerze nienawidzi Fiorelli. Na polecenie tajemniczego zleceniodawcy wynajmuje Garabana, płatnego mordercę. Bajeruje ojca Fiorelli i wyciąga od niego informacje. Garaban, obrażony przez nią, że nie udaje mu się dokonać skutecznego morderstwa, wywiera na niej zemstę. Wkrótce okazuje się kto jest prawdziwym kochankiem Barbary i zleceniodawcą mordercy.

Karina - dziennikarka, zakochana bez wzajemności w Luisie Albercie i bliska przyjaciółka Maria Paredesa. Odkrywa prawdę o ślubie Fiorelli z Andresem i wiele innych tajemnic.

Gaspar - Dawny sąsiad Fiorelli, gdy jeszcze mieszkała w biednej dzielnicy. Pomaga szefowi poznać Fiorellę i przeprowadzić z nią wywiad. Pomaga również Karinie w zdobywaniu informacji. On i Mecze pragną zostać zawodowymi dziennikarzami i starają się po cichu odkryć tajemnicę pochodzenia Piczona. Gaspar awansuje, zostaje współpracownikiem Cariny i otrzymuje wymarzoną posadę dziennikarza Estrei. Kocha się w Meche, która go nie zauważa.

Wydawnictwo America

Rebeka Montenegro - dyrektorka wydawnictwa America. Próbowała bezskutecznie zdobyć kontrolę nad wydawnictwem przez małżeństwo z Andresem ojcem. Gdy to się nie udało, obiektem jej starań staje się młody Andres. Nie przebiera w środkach aby go zdobyć. Najpierw udaje mu się go uwieść, ale Andres jest zafascynowany Fiorellą a Rebeka mało go pociąga. Ufa jej jednak bezgranicznie. Rebeka gra na dwa fronty: z jednej strony udaje lojalność do Roberty Guzman i do Andresa juniora. Jej dobra metoda to rzucanie podejrzeń na Fiorellę co pada na podatny grunt. Jej narzędziem staje się Caridad Lopez. Przpopjona nienawiścią do Fiorelli matka Andresa sprzymierzy się z samym diabłem aby tylko rozdzielić spadkobierców. Rebeka ma dwa podstawowe cele: zapewnić Andresowi spadek i poślubić go. Aby te cele osiągnąć jest gotowa na wszystko: kłamstwa, intrygi, morderstwo.

Jimenez - odźwierny wydawnictwa i przyjaciel Maria Paredesa. Starszy pan, wdowiec, dla którego praca w wydawnictwie jest treścią życia, gdy zabrakło jego żony, a pracownicy nową rodziną. Jest serdeczny i stara sie wszystkim pomagać. Na początku serialu Andres chce go wyrzucić za to że Jimenez nie chciał go wpuścić nie wiedząc, że to nowy właściciel. Mario wygarnia nowemu szefowi małostkowość, czym zyskuje sobie szacunek Andresa i obaj zostają.

Carmen - jedna z sekretarek w wydawnictwie. Piczon po zerwaniu z Sandrą przedstawia ją jako swoją dziewczynę i zaczynają ze sobą chodzić ku rozpaczy Meche. To miła i ładne dziewczyna, którą Soledad całkowicie akceptuje jaką swoją przyszłą synową. Po śmierci Sandry Carmen zostaje sekretarką Andresa.

Sylwina - asystentka Rebeki Montenegro, zgadza się dla niej donosić i dostaje podwyżkę, czym zasługuje sobie na zazdrość i niechęć całego biura. Staje się powiernicą Rebeki. Wie o jej knowaniach, zabójstwie Sandry. Rebeka obiecuje jej awans i podwyżkę a jednocześnie grozi, gdyby odważyła się sypać. Sylwinie podobają się przywileje np. jej jednej wolno spóźniać się do pracy. Chce otrzymać stanowisko Rebeki po jej ślubie z Andresem.

 Zdjęcia   Serial   Streszczenie 

 Strona główna 

Teksty i grafika (c) by Małgorzata Jaskłowska 1999